سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Wordpress - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86


ساعت 2:4 عصر شنبه 87/1/10

تحول در دنیای وب نویسی

بسیاری از کاربران اینترنت مشتاق در اختیار داشتن پایگاهی هستند تا بتوانند ایده ها، مطالب، دیدگاه ها و دست نوشته هایشان را برای استفاده سایرین منتشر کنند. امروزه به واسطه محدودیت های فراوان رسانه های سنتی (نشریات کاغذی) اعم از هزینه های زیاد، نیاز به اخذ مجوز و محدودیت های قانونی یا به اصطلاح خطوط قرمز، نشر مطالب روی دنیای گسترده اینترنت به عنوان یک جایگزین ایده آل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اگرچه برپایی یک سایت مناسب با صفحات پویا که کاربر بتواند به راحتی از آن در این راستا استفاده کند نیازمند هزینه ثبت دومین اجاره فضا و طراحی است ولی با کمک سرویس دهنده های رایگان وبلاگ، بسیاری از افراد که حاضر به پرداخت چنین هزینه هایی نیستند نیز خواهند توانست از این گردونه عقب نمانده و از امکانات این تکنولوژی نوین استفاده کنند. چندین سرویس دهنده بین المللی و وطنی سال هاست که بار میزبانی وبلاگ ها را بر دوش کشیده و هر کدام سرویس های مختلفی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

Wordpress و یک حضور پرقدرت

قطعاً به عنوان یکی از سرویس دهنده های جدیدی که با حضور پرقدرت خود جایگاه ویژه یی را در میان علاقه مندان به وبلاگ نویسی باز کرده و موجب تحولات چشمگیری در زمینه وبلاگ نویسی شده است می توان از وردپرس (Wordpress) نام برد. امروزه بحث بر سر سیستم وردپرس به شدت داغ شده و طرفداران آن سعی می کنند با معرفی امکانات این سیستم کاربران بیشتری را به سمت آن هدایت کنند.

وردپرس یک سکوی انتشار خصوصی است که رایگان بوده و تحت قوانین نرم افزارهای کدباز می توان از آن استفاده کرد. از ویژگی های بارز وردپرس می توان به انعطاف پذیر بودن آن اشاره کرد که این ویژگی سبب خواهد شد از وردپرس انتظار انجام و اجرای هرگونه پروژه با هر مقیاسی را داشت. به عنوان مثال شما می توانید علاوه بر وبلاگ با وردپرس به راه اندازی یک فروشگاه (Eshop) یا یک گالری عکس

(Photo Gallery) نیز اقدام کنید.

قدرت هسته مرکزی وردپرس باعث شده بسیاری از سایت ها این سیستم را به کار گیرند، استفاده شرکت یاهو از وردپرس برای وبلاگ سایت یاهو نمادی از این ادعاست. از ویژگی های دیگر ورد پرس که می تواند برای فارسی زبانان بسیار مهم جلوه کند، سازگاری آن با زبان فارسی و گنجاندن این زبان در میان زبان های قابل استفاده در آن است که انتخاب آن باعث فارسی شدن قسمت مدیریت آن نیز خواهد شد. جهت استفاده از سیستم وردپرس این امکان وجود دارد تا آن را از سایت سرویس دهنده دریافت کرده و به راحتی روی فضای هاست خود نصب کنید. در این صورت شما مالک کامل این سیستم شده و جهت دسترسی به آن می توانید دومین اختصاصی خود را نیز به کار گیرید. در صورتی که تمایلی به پرداخت هزینه جهت اجاره فضا یا در اختیار گرفتن دومین را ندارید، می توانید با ثبت نام در وردپرس دات کام از یک زیردامنه (Sub Domain) و 50 مگابایت فضای رایگان از این سیستم پرقدرت جهت وبلاگ نویسی استفاده کنید.

این سرویس وبلاگ رایگان یکی از محبوب ترین ابزارهای گروه وردپرس است که در کوتاه ترین زمان قدرتمندترین ابزار وبلاگ نویسی را در اختیار کاربران قرار داده است. وردپرس برای کشورها و زبان های مختلف گروه بندی شده است که همان طور که قبلاً اشاره شد خوشبختانه زبان فارسی نیز جزئی از این مجموعه است. در بخش فارسی وردپرس دات کام (http://fa.wordpress.com) تاکنون چندین هزار وبلاگ به ثبت رسیده است که نویسندگان آنها اکثراً دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند. همین امر باعث شده است تا یک محیط فرهنگی خاص بر وردپرس غالب شده و وبلاگ های زرد و بی محتوای کمتری در آن دیده شود. طرفداران وردپرس که اکثر قریب به اتفاق آنها قبلاً سیستم های دیگر را نیز تجربه کرده و با شناخت به این سیستم کوچ کرده اند، قدرت بالای هسته سیستم و انعطاف پذیری در عین سادگی را علت انتخاب خود ذکر می کنند. در وردپرس محتوای وبلاگ ها به عنوان پارامتر اصلی در نظر گرفته شده و وبلاگ ها از ظواهر عجیب و غریب برحذر داشته شده اند (به عنوان نمونه می توان به محدودیت وردپرس در بخش تغییر قالب یا استفاده از کدهای جاوا اسکریپت اشاره کرد)، شاید همین ویژگی باعث شده است تا وبلاگ نویسان اهمیت بیشتری برای مطالب خود نسبت به ظاهر وبلاگ قائل باشند.

اختصاص 50 مگابایت فضای رایگان، ارتباط ایمن بین وردپرس و کاربر (SSL)، عدم وجود بنرهای تبلیغاتی، امکان وبلاگ نویسی گروهی، ایندکس شدن سریع تر مطالب در موتورهای جست وجو، سیستم آمارگیری حرفه یی و ده ها ویژگی دیگر باعث شده است تا موج مهاجرت وبلاگ نویسان از سایر سرویس دهنده ها به وردپرس آغاز شود و با شدت ادامه یابد.


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
2

:: بازدید دیروز ::
27

:: کل بازدیدها ::
116607

:: درباره من ::

Wordpress - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86

بهمن آذرنیوشان

دلتنگی چون بهمن است، غم موج . موج می آید و می رود، گاه به کندی گاه به تندی ولی به قاعده: موجی می آید و دیگری از پسش و هرکدام را بازگشتی. بهمن که آمد گریزی نیست، و بازگشتی هم. می آید که ببلعد و بماند.
دلتنگی، در دل بهمن از درون یخ بستن است. زوزه گرگ نا امیدی در شب سرد.

دلتنگم . . .


**********************


وبلاگ بروبکس فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور آمل ورودی 86 (اولین دوره آی تی).

:: لینک به وبلاگ ::

Wordpress - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86

::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کامپیوتر[2] . مادربرد . مسنجر . یاهو . آموزش . ترفند .

:: آرشیو ::

نت نایت
سخت افزار
نرم افزار
هک و ویروس
اینترنت
تجارت الکترنیک
ویندوز
برنامه نویسی
لینوکس
پاسکال
مایکروسافت
یاهو
پیام نور

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
همه چی

:: لوگوی دوستان من::








::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::